 23 жовтня
2012 року на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15,
наукової лабораторії інклюзивного навчання КОІПОПК, відбувся обласний семінар-практикум для заступників директорів
базових загальноосвітніх шкіл із упровадження інклюзивного навчання, асистентів
учителів, практичних психологів навчальних закладів «Інклюзія: від планування – до
впровадження у загальноосвітньому навчальному закладі»

Відкрив семінар
завідуючий навчально-методичним кабінетом спеціальної педагогіки КОІПОПК,
Татаринцев Олександр Володимирович.
З вітальним словом
від управління освіти і науки Білоцерківської міської ради виступила Корнієнко
Л.В., завідуюча центром практичної психології КОІПОПК.
У ході роботи семінару-практикуму розглянуто наступні питання:
«Нормативно-правове та
навчально-методичне забезпечення інклюзивного навчання дітей з
особливими освітніми потребами інклюзивного навчання. Пріоритетні напрямки
розвитку інклюзивної освіти в Україні» - Чамро Світлана Вікторівна, завідувач сектору науково-методичного забезпечення змісту інклюзивної
освіти, відділення науково-методичного забезпечення змісту корекційної та
інклюзивної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
«Сучасні реалії розвитку інклюзивної освіти в Україні» - Данілавічютє Еляна Анатоліївна, завідувач лабораторії логопедії Інституту
спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.
«Психологічний супровід інклюзивного навчання» - Пєтушкова Лариса Антонівна,
завідуюча центром практичної психології КОІПОПК. 
«Реалізація інклюзивного навчання у Білоцерківській загальноосвітній школі
І-ІІІ ступенів № 15. Презентація навчального закладу» - Слободянюк Наталія Григорівна, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15. 
Були проведені майстер-класи:
Для директорів шкіл та заступників з теми «Управлінські аспекти впровадження
інклюзивного навчання» - Слободянюк
Наталія Григорівна, директор Білоцерківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15. 
Для практичних
психологів з теми «Організація
корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, в
умовах інклюзивної освіти» - Пєтушкова Л.А., завідуюча центром практичної
психології КОІПОПК.
Для асистентів вчителів, вчителів класів
інклюзивного навчання з теми «Організація
та зміст роботи асистента вчителя у загальноосвітньому навчальному закладі, що
впроваджує інклюзивне навчання» - Гріневич Жанна Володимирівна, вчитель
початкових класів Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15,
тренер програми «Крок за кроком». 
За підсумками роботи
семінару-практикуму проведено «круглий стіл» з питань запровадження
інклюзивного навчання у базових загальноосвітніх школах Київської області.,
прийнято методичні рекомендації.


РЕКОМЕНДАЦІЇ
З метою ефективного
впровадження інклюзивного навчання у базових загальноосвітніх навчальних
закладах, забезпечення рівного доступу до якісної освіти та належних освітніх
послуг дітям з особливими освітніми потребами, в умовах загальноосвітніх
навчальних закладів, підготовки педагогічних кадрів до роботи з дітьми даної
категорії
рекомендуємо:
1.
Проводити комплексне
обстеження учнів початкових класів з метою своєчасного виявлення дітей із
порушеннями психофізичного розвитку.
Практичні психологи навчальних закладів
Вересень, жовтень 2012 року,
квітень-травень 2013 року
2.
Забезпечити
психолого-педагогічний супровід базових загальноосвітніх навчальних закладів із
впровадження інклюзивного навчання.
Вчителі-логопеди логопедичних пунктів
Протягом навчального року
3.
Здійснювати
інформаційно-роз’яснювальну роботу серед учасників навчально-виховного процесу
з питань впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання з питань
впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання в загальноосвітніх навчальних
закладах.
Вчителі початкових класів, вчителі-логопеди дошкільних
навчальних закладів та логопедичних пунктів
1 раз на квартал
4.
Упроваджувати в роботу
базових закладів освіти з інклюзивним навчанням інноваційні технології для
дітей з особливими освітніми потребами.
Педагогічні працівники базових загальноосвітніх шкіл із
упровадження інклюзивного навчання
Протягом навчального року
5.
Продовжити практику
проведення науково-практичних та методичних заходів з питань впровадження інклюзивного та інтегрованого
навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.
Адміністрація базових загальноосвітніх шкіл із
упровадження інклюзивного навчання, навчально-
методичний кабінет спеціальної педагогіки КОІПОПК
Протягом навчального року
6.
Поновлювати
банк даних перспективного педагогічного досвіду з проблем інклюзивного навчання
педагогічних працівників Київської області.
Навчально-методичний кабінет
спеціальної педагогіки КОІПОПК
1 раз на квартал
7.
Розробити
та підготувати до друку методичні рекомендації щодо моніторингу навчальних
досягнень та розвитку учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються за
інклюзивною формою.
Навчально-методичний
кабінет
спеціальної педагогіки
КОІПОПК
До 21.12.2012 року |